Странице

понедељак, 12. јул 2010.

         U SUSRET MISLIMA VLADANA DOBRIVOJEVIĆA

Sa prozom Vladana Dobrivojevića, susrela sam se slučajno, tumarajući, već po ko zna koji put, po naslovima pročitanih knjiga gradske biblioteke , koja je skromno snabdjevena. U moru naslova, privuče me interesantan naslov „ Legenda o zemlji zrikavaca“, zaista primamljivo i neobično. Nisam znala šta mogu od nje da očekujem. Započela sam sa čitanjem, i kako ispred mene uvijek stoje papir i olovka kada čitam knjige, u nadi da ću uspjeti da izvučem neki citat koji bi se meni svidio, koji bi se srodio sa mojom dušom, nemalo sam bila iznenađena, kada sam počela da prepisujem i vadim citate odmah. Od prve stranice, od prvog podnaslova Pod klepsidrom. To se i kasnije dešavalo sa ostalim mislima izrečenim u kratkim, ubačenim pasusima, koji dijele knjigu na taj način što se između događaja, koji su dati kao slike, ubacuju ti pasusi, nazvani Iz knjige gostiju. Međutim, ne čitajući knjigu polako ( jer ja tako ne umijem, knjige gutam u jednom dahu ), shvatila sam da stojim pred štivom koje je za mene , koliko izazovno, toliko i nesavladivo. Shvatila sam da ovaj roman nije običan roman. Bila sam jako tužna što knjigu nisam mogla da razumijem. Pomišljala sam i da odustanem od čitanja, shvatajući da, što je moj napor da nešto shvatim veći, da mi se otvaraju sve veće jame nepoznavanja onoga o čemu čitam. Ali prelijepi stil pisanja, koji sam nalazila u svakoj rečenici , sprječavali su me u tome. Onda sam počela da razmišljam o tome šta se dešava? I Vladan Dobrivojević i ja govorimo istim jezikom, ali da li moguće da se dešava ono dobro poznato Ko ima uši neka čuje?Žalila sam što su moje uši izgleda tada bile zapušene i nisam čula ništa od onoga što mi se kazivalo. Uspjela sam da shvatim da se radi o piscu koji je virtuoz sa riječima, koji se sa riječima igra. Kakva je ta njegova majstorska igra? Svi znamo te riječi, jer govorimo istim jezikom, ali niko od nas ne zna tu igru , kojoj je on našao ključ. To me fasciniralo i zainteresovalo da malo više nađem o njemu na netu. Ako ga već ja ne shvatam, da pokušam da ga shvatim, jer me moja nemoć u nerazumjevanju knjige natjerala na to . I tako sam ušla u igru. Našla sam šture isječke iz novina u kojima se on pominje, a pažnju mi je privukla jedna rečenica koja je glasila :
najveći živi srpski pisac nije ni jedan od prononsiranih, već skrajnuti i samozatajiti Vladan Dobrivojević.
Kako me bilo sramota tog trenutka. Da li je moguće da o njemu ništa nisam znala? Čitam od kako znam za sebe, ni jedan dan mog života nije prošao bez knjige, pa kako sam mogla ostati tako neinformisana? Pitanja koja se me salijetala u sekundi. Onda sam shvatila i zbog čega je to tako. Da greška nije u meni, greška je uvijek tamo gdje je i bila, gdje jeste i gdje će zauvijek biti. U ljudima koji su izgubili savjest, koji igraju samo kako im se naredi. O.K. to nam je svima dobro poznato, ništa novo i ništa iznenađujuće. Znajući klimu u kojoj pokušava da opstane misao Vladana Dobrivojevića, počela sam da čitam „Ime vir-Jeremija“.I gle čuda, upravo ono u čemu živimo danas, upravo ono što mnoge nas Jeremije proganja, dešava se i sa Vladanovim Jeremijom.
Knjiga je podjeljena na 15 poglavlja , a svako poglavlje ima svoju temu:
1.  O nadvišavanju
2.  O mašti smisla
3.  O gomili i obavezi povratka
4.  O vremenu bez glasa u pustinji
5.  O lažnom proroštvu i Vavilonu
6.  O poukama progonstva
7.  O prijateljstvu
8.  O ženi i mužu
9.  O življenju vječnosti ili smrti
10.O opsadi i padu
11.O probi pakla i bojama istorije
12.O novom početku
13.O zavičaju
14.O Božjem imenu
15.O viru imena

Sada već ohrabrena činjenicom, da sam uspjela da shvatim da u riječima Vladana Dobrivojevića, trebam pronaći skriveni smisao, ali da će moja uspješnost zavisiti samo od količine onog mojeg unutrašnjeg „ Ja“, koje je slično, u manjoj ili većoj mjeri samom Jeremiji. Koliko sam i sama Jeremija, toliko ću bolje shvatiti knjigu. Uši su mi se izgleda otvorile. I uronila sam u Jeremiju, jer mi je Bog dao sličnu sudbu. Jeremija je svako od nas društveno neprihvaćen, od zajednice odbačen, usamljenik, često prozivan ludak, jer dati takvu karakteristiku nekome, najlakši je način da ga skloniš u zaborav. Da ga ljudi ne čuju, možda ga vide, ali ga ne čuju. Zaokupljeni svakodnevnim ovozemaljskim brigama, nemaju ni volje, ni snage, ni želje da iskoče iz izbrazdane poljane,koja ne remeti kolotečinu njihovih monotonih života. Tu kolotečinu čine potčinjavanja, odobravanja, uklapanja u društvenoprihvatljive obrasce ponašanja, ma ako se i jačim smijehom drzneš da pokažeš prezir prema svemu tome, postaješ Jeremija. Ali Jeremija ima nešto što su ostali odavno izgubili, a to je Glas. Glas je Savjest. Običan narod je zbunjen, jer u Jeremiji vidi nešto nepoznato, izazovno, ali i opasno, a vladari mrze Jeremiju, jer je on sve ono što oni nisu i što više nikada neće biti, a Jeremija je tu da ih na to stalno podjeća. Vladare grize Jeremijina Savjest, jer je Jeremija ima, a oni ne. Zato je Jeremija trn u oku svakome. Jeremija zna da je njegov zadatak tegoban, toliko je jednostavan, a toliko težak. Jer šta on hoće? Hoće da probudi uspavane ljude, hoće da ih nauči da umiju da kažu „ne“, hoće da im vrati Savjest, koju su oni odbacili. Jeremija zna, da će samo mali broj izabranih biti sposoban da ga čuje. To me podsjeća na Vladiku Nikolaja Velimirovića kada govori o „ Hristovoj manjini“, meni omiljenoj priči.

При том уопште није важно то што је заиста чудо уколико од
неког будем примљен. Уколико је мој говор прави, упиће га
загонетно саздање свемира, и одатле хранити речи ономе ко
уме да им се приближи, ма када.

Sudbina Jeremije me podsjeća I na priču o jednom naizgled mudrom kralju iz knjige “ Ludak” Halila Džubrana. Naime, vještica je zatrovala bunar u jednom gradu I rekla da će svi koji budu pili iz tog bunara, postati ludi. Tokom dana svi ljudi su pili iz bunara , sem kralja I njegovog komornika. Tog dana, ljudi po ulicama nisu ništa drugo radili nego šaputali jedni drugima “ Kralj je lud. Naš kralj I njegov komornik izgubiše razum. Svakako da nama ne može vladati ludi kralj. Moramo ga zbaciti sa prestola. Te večeri naredi kralj da mu se donese zlatni pehar sa vodom iz bunara. Dao je komorniku da pije, a onda I sam popio, a u dalekom gradu, zvanom Virani bi priređeno veliko slavlje, jer kralj I njegov komornik povratiše razum.

Ovo je bila priča o nazovi mudrom kralju, koji se dobrovoljno priklonio masi, ali Jeremija je odbacio pehar ludosti, slomio je glineni vrč o kamenje, govoreći da će se tako razbiti pokvareni narod, većina ljudi koji čine današnje društvo. Narod je bio uznemiren, ali nije imao uši da čuje ono o čemu im je Jeremija govorio.

Јер, све отровно пролазно остаје исто; преодевајући се, све остаје тек поновљиво, и догађај обнављања успомене буђења Гласом, спремно враћајући кључ којем се намах, сврставане у истоветан склоп уроте, повинују тренутно махнитајуће силе датог доба, постаје капија потоње понуђеног избављења.

Kako da shvatim navedeni citat? Kada ti se vrati izgubljena Savjest , ili ako si bio srećnik, pa si uspio da je u današnjem svijetu sačuvaš- to postaje kapija potonjeg ponuđenog izbavljenja.
Ovo mi se čini da je I suština onoga čemu je težio Jeremija I šta je od ljudi tražio. Samo jedno- da imaju Savjest.
I zašto Vladan Dobrivojević često upotrebljava asocijacije vezane za grnčarski zanat? Zato što je glina savitljiva, grnčar je oblikuje po svojoj želji I sopstvenom nahođenju. Skreće nam pažnju da grnčar može biti svako od nas, da je duša sačinjena od takvog materijala, koji se može oplemenjivati, oblikovati po slici Praslike I Praduše koja lebdi u Svemiru, a kojoj je toliko težio I Njegoš u svojoj “ Luči mikrokozmi”. Znači, da li ćemo zadržati sebe I svoju Savjest, zavisi od nas samih I to je naš dobrovoljni izbor. Ostati usamljeni, društveno odbačeni, progonjeni ludaci, ali zadržavajući Savjest ili se prikloniti jednoličnoj masi hodajućih robota ?

Лажу једни друге, јер лажу себе, јер су слагали стварност и повратно се хране њоме слаганом.


Потребан је неки виши терет, заривен у покрету саме Промисли, који ће, користећи испредену тетиву мог бића, затегнути лук изабраништва и оправдати хитнуће преко мостова заштитног прајезика природе. Тако, наиме, постајем Божји глумац. Нисам више само спремиште Гласа, него кажипрст међу шакама којима неизмерна Доброта још једном премесује и упозорењем поправља своје отргнуто дело. То су свакако деонице у којима се збира радост мог трајања, тај само мени знан траг упућивања до неког знака, опомена, пре него што се они обзнане другима.

Jeremija ne predstavlja samo Savjest. Bog mu određuje još jednu ulogu. Da pokuša da dobrotom popravi otrgnuto djelo tj. čovjeka palog u grijehu. Zbog toga Jeremija živi I to mu je misija koju treba da obavi. Mnogo puta je želio da odustane od svoje misije, sagledavajući svu uzaludnost svojih pokušaja.

Премда сам небројено пута помислио да ми они такви нису  потребни, да ћу одступити у пустињску колибу да расађујем звезде по пољима најзад успокојених мисли, ипак је нека сила неодољивог унутарњег обузимања увек потврђивала да сам срастао уз људе, или да су они лавиринт у којем сам судбински урамљен како пре смрти не бих стигао до престола мира.

Jer većina ljudi ne želi da krene Jeremijinim putem i lakše se odlučuju da ispiju pehar ludosti, nego da prime teret Savjesti. I tako se razdvajaju dvije grupe ljudi, Jeremije kao Hristova manjina i Hinomski ljudi koji su ispili pehar ludosti.

У томе се суштински разликујемо, али остајући парадоксално
блиски на тачно насупротним тачкама. Ја, наиме, тражим
заједничког Човека у понуди другом, како бисмо се у њему слили као у исти корен, и како би се наше посебности разумеле у крошњама највиших тежњи дигнутих из подразумевања исте основе. Хиномски људи, пак, ископавају грозу све док из себе не раскопају пакао као лакше достижно зауставилиште времена. Копају паклено дно свих дна, јер ово
преда мном јесте пакао, којег човек носи у себи као могућност.

I nemojte se zavaravati da Vladan Dobrivojević govori o Judejima. Jeremija je univerzalan ,svevremenski I govori o cijelom čovječanstvu, o svim narodima, ali Vladana Dobrivojevića vjerovatno najviše boli I dotiče Jerusalim njegovog naroda.

10.07.2010.




            IV INTERNACIONALNI JAZZ FESTIVAL U BIJELOM POLJU
                                                  ( drugi dio )

Drugo, završno veče jazz festivala u Bijelom Polju, obilježile su dvije izuzetno dobre svirke muzičkog sastava Montenegro jazz connectiona I “ Zabranjenog pušenja”. Montenegro jazz connection je dobio ime po mjestu izvođenja koncerta, I ovi muzičari su se prvi put okupili u tom sastavu, u čast jazz festival u Bijelom Polju. To su bili muzičari , koji su stigli iz nekoliko država, a ujedinilo ih je odlično poznavanje I izvođenje jazza. Klavir je svirao izvrsni Roberto Magris iz Italije. Bubnjeve je svirao , takođe muzičar iz Italije Enzo Carpentieri. Kontrabas je bio povjeren poznatom muzičaru Branku Markoviću iz Beograda. Trubu je svirao David Jarh iz Slovenije, koji je u svojoj karijeri svirao sa poznatim Art Farmerom, što dovoljno govori o njegovoj uspješnosti. Gitaru je svirao Milorad Šule Jovović, frontman crnogorskog jazz sastava “ Piva jazz band”. Kompozicije koje su izvodili, bile su uglavnom autorska djela izvrsnog Roberta Magrisa I to je onaj pravi fussion jazz, koji ja najviše volim, tako da je malo reći da sam bila oduševljena I da sam uživala u odličnoj svirci. Izvedena je I jedna lijepa kompozicija Davida Jarha. Izveli su I jazz obradu crnogorske , narodne pjesme “ Čobanine,lijepa djevojko”.Kako I biva na jazz koncertima, bilo je improvizacija, isticanja pojedinih instrumenata. Smjenjivale su se deonice trube, klavira, bubnjeva I gitare, što je nagrađivano čestim I burnim aplauzima.
Na koncert “ Zabranjenog pušenja” sam došla puna predrasuda, zbog kojih stvarno sebe jako osuđujem. Nisam bila njihov fan nikada, ali ono što sam sinoć čula, prijatno me iznenadilo, a njihova svirka oduševila. Ovi mladi muzičari, koji sada čine postavu “ Zabranjenog pušenja” su virtuozi na svojim instrumentima. Uvodni instrumental koji su izveli, bila je jazz kompozicija, odlično odsvirana. Odsvirali su jedan izuzetno jak, energičan i dugotrajan koncert, začinjen Sejovim anegdotama I vicevima, baš onoliko koliko je potrebno, sa kulturno odabranom mjerom u svemu. Svi muzičari su izuzetni, počevši od klavijaturiste, preko bubnjara, basiste, a završavajući sa maestralnim solo gitaristom I mojim ličnim favoritom violinistom. To su: Davor Sučić (gitara,vokal), Robert Boldižar ( violina, klavijature,usna harmonika),Branko Trajkov( bubnjevi,prateći vocal), DJ Pavo ( klavijature),Dejan Orešković ( bas gitara,prateći vocal), Toni Lović ( gitara, prateći vokal). Još jednom da kažem da su svi bili odlični, uvježbani, vrhunskog izvođenja. Ja sam sjedjela u prvom redu , da bih mogla da ih I slušam I gledam kako sviraju, tako da bih izdvojila solo gitaristu, koji je vezao sitan vez po gitari, upotrebljavajući izvrsno sve muzičke efekte, počevši od hala,preko bustera, prstena I električnog vibratora. Moj favorit Robert Boldižar, napravio je takvo svoje predstavljanje, da nisam mogla da vjerujem da je toliko moćan muzičar. Smjenjivao je instrumente,usnu harmoniku klavijaturama, a njih električnom violinom, koju maestralno svira. Sinoćnji concert je bio pravo uživanje, raj za uši I dušu I sad slijedi period od dugih godinu dana, koji me dijeli od narednog petog jazz festival u Bijelom Polju, kojeg s nestrpljenjem očekujem.
A ja ne bih bila ja, kada ne bih stavila I dobronamjernu negativnu kritiku ,za nešto što smatram da nije u redu. Ovaj put je  upućena  organizatorima festivala. Naime, medijski je ovaj festival jako loše propraćen, što na startu umanjuje broj posjetilaca, kojih bi sigurno bilo mnogo više , kada bi se mediji malo potrudili oko informisanosti, što bi valjda trebalo da predstavlja njihov osnovni zadatak. Najava koncerta je izvršena, na sam dan otvaranja festivala, što se ne može reći da je dobro odrađen posao. Sajt koji postoji na netu, niko ne pregleda I ne kontroliše, niko nikoga ne informiše, tako da je uzaludno što dovode odlične muzičare, ako  niko o tome ništa ne zna I ako na vrijeme ne sazna termin održavanja koncerata. U nadi da će se ovaj, sada već zaživjeli internacionalni festival, mnogo bolje medijski propratiti, očekujem s radošću sljedeće ljeto.
10.07.2010.

субота, 10. јул 2010.

VLADAN DOBRIVOJEVIĆ
                   ( pisac kojeg neću da uporedim ni sa kim )

Rođen je 14.02.1968 g. u Beogradu. Veliki pisac koji živi u sjenci. Sklonjen od javnosti , jer se rodio u pogrešnom trenutku, u kojem njegovo veliko i značajno djelo mora da ostane nepoznato običnom čitaocu, zbog dnevno-političkih malverzacija savremenog društva, u kojem svi mi živimo. U kojem smo prisiljeni da živimo i održavamo sopstveni goli život. Ukoliko se više opiremo poltronstvima, stranačkim pripadnostima, spletkarenjima tuđim životima, toliko ćemo teže naći mjesto pod ovim zlaćanim suncem, koje bi trebalo da jednako grije sve nas, ali nije tako. Tako se desilo i sa knjigama Vladana Dobrivojevića. Velika svjetlost, koja je u njegovim knjigama, biva prekrivena mrakom zlobe političkih moćnika i prvaka u kulturi,koji kao Bogovi , u zavisnosti od količine divljenja koja im se upućuje, odlučuju, da li će neko biti čitan ili ne. Kvazi-pisci štampaju kvazi-pisce.Tako mora biti, jer bojeći se velikog umnog orkana, koji izbija iz knjiga Vladana Dobrivojevića, genije mora ostati zarobljen , ne smije mu se dopustiti da ga ljudi pronađu. Ipak, postoji mali postotak nas srećnika, koji smo uspjeli da dođemo do knjiga ovog velikog srpskog pisca. I želim reći najbitniju stvar. Nikako ga ne treba svrstavati u pisce naučne fantastike, iako ima nekoliko djela iz te književne oblasti. Prevagu donose druge knjige u kojima Vladan Dobrivojević pokazuje sve svoje lingvističko umjeće, neobičnih kombinacija, nama poznatih srpskih riječi, koje u njegovoj muzičkoj izvedbi čine poeziju u prozi. Svaka rečenica postaje citat, nikada ni jedna rečenica ne ponavlja drugu, jer je Vladan Dobrivojević maestralno uspio da nađe šifru, koja otvara bezbroj mogućnosti upotrebe poznatih riječi u bezbroj varijanti. To je kod njega dovedeno do perfekcije. I zbunit će nas količina njegovog umnog razmišljanja o Bogu, o prijateljstvu,ljubavi, nekada ga ne možemo ni razumjeti, zbog sopstvenih ograničenja, nedovoljno razvijenog uma, sputanog okovima predrasuda, malograđanštine, životne kolotečine, iz koje je Vladan odavno otišao.
Ova svoja razmišljanja , mogu da potkrijepim citatima iz novina, koji samo potvrđuju moje misli.
Umesto da budu ozareni što se krug posvećenika - ne diletanata - jednog velikog i nepristupačnog dela lagano širi, sve do takvih razmera koje će taj lirski poetski opus učiniti opštim dobrom, oni se ponašaju kao carinici bez uniforme! Nemojte pokušati, čak ni uz mnoštvo izvinjavajućih fraza, da izgovorite jeretičku misao kako, možda, najveći živi srpski pisac nije ni jedan od prononsiranih, već skrajnuti i samozatajiti Vladan Dobrivojević, kome je, nakon mnogih prećutanih romana, upravo izašla trotomna, fascinantna "Nostalgija", i koji je već sada svetski pisac, iako mi to ne znamo (nema ko da nas "obavesti"!).
 
http://www.nin.co.rs/2000-07/13/13574.html     
Srbija ima velikog savremenog pisca, kojeg cenim, Vladana Dobrivojevića, o kojem ne zna baš ništa. Potrebno je da neko bude Pavić pa da se čuje i za knjigu i o njemu. Svaka svetska književnost bi bila ponosna da ga ima, a naša književnost o njemu ne zna ništa. Sa tim delom doživite jedno neobično iskustvo. Nakon čitanja te proze, sva druga proza za vas je dnevna, trivijalna i lako banalna. Pored sreće što postoji jedan veliki opus, imate i tu nesreću da vas taj opus potpuno osiromaši za dalju recepciju nečega što nam neko piše o nekim svakodnevnim, trivijalnim stvarima, koje ne možete da primite kao dovoljno relevantne da se književnost time uopšte bavi. Ostali su tek nekoliko rangova ispod.
http://www.slobodnaevropa.org/content/transcript/862341.html

Spisak djela:
„Soba na dohvat vulkana - (ovo je, uzgred, naslov slike Leonida Sejke)“
„Legenda o zemlji zrikavaca“
„Laida, plima sa dva dna“
„San vodoslikara“
(prvi dio: Majstor senki;
 drugi dio: Podrazavanje Sunca;
treci dio: U Sinu Bozjem - zbog obima su drugi i treci deo podeljeni na po dvije knjige)
„Nostalgija
(prvi dio: Prometej;
drugi dio: Amerika;
treci dio: Demon)
„Ime vir“
(prvi dio, mada je rec o diptihu: Jeremija;
drugi dio: Dzeremaja)

„Kako je govorio Zaratustra“ (jedan naslov, zbog obima podjeljen u dva toma)

drama-roman „Splav meduza“  nije objavljen


I nikada ga neću uporediti ni sa jednim poznatim piscem, jer je pisanje Vladana Dobrivojevića jedinstveno u srpskoj književnosti.
Do knjiga ovog anatemisanog književnika se može doći samo lično, kao što sam i ja imala tu sreću, dok se ne steknu neke povoljnije okolnosti, kada će se njegove knjige moći normalno kupiti u knjižarama.

IV INTERNACIONALNI JAZZ FESTIVAL U BIJELOM POLJU
Bila sam sinoć u Bijelom Polju na IV Internacionalnom Jazz Festivalu.Koncert su otvorili mladi muzičari iz Bijelog Polja, koji su odlično izveli Pjesmu „ Burn“ od Deep Purplea. Vrijedi pomenuti mladog bjelopoljskog bubnjara Vukašina Bakića, koji sa svojih nepunih dvadeset godina, dostiže već zavidan uspjeh u sviranju bubnjeva. Mislim da će se o njemu još čuti.Poslije njih je bio VAce trio ( kombinovani sastav muzičara na čelu sa Vasilom Hadžimanovim ), i koji su izveli nekoliko etno jazz kompozicija, laganijeg ritma, ne baš impresivno, očekivala sam više. Izdvajam odlično izvođenje Vasilove kompozicije „ Ohrid“, koje je uljepšalo opši utisak o njihovom nastupu.Poslije njih je nastupio Big Band iz Beograda ( Jazz orkestar RTS-a ), sa mlaadim dirigentom, koji je uveo modernog zvuka, improvizacije i življeg ritma, u inače, obično ,monotono izvođenje orkestarske muzike. Sa njima je nastupila i Biljana Krstić, naravno, u odličnom izvođenju svojih obrada etno pjesama. Kraj je bio rezervisan za našeg poznatog bubnjara, Dragoljuba Đuričića,koji je nastupio sa prijateljima, kombinovanim muzičarima iz drugih grupa. Dragoljub ko Dragoljub, majstor za bubnjeve i udaraljke , manijak pun energije, ostali smo do pola dva uveče. Napravio je atmosferu za opšte narodne mase, jer je uzeo nekog makedonskog trubača, tako da sam u neki vakat pomislila da sam na Guči, što mi je bilo malo smiješno i degutantno, ali dobro de, već se do tada popilo po dva piva, pa se moglo trpiti opštenastalo muzičko ludilo. Greška koju je napravio, nehotice, bila je njegova želja da izvede neke muzičke numere iz vremena svojih svirki sa grupom „ Leb i sol“, tako da su odsvirali „ Uči me majko“ i „ Jovanu“. On bez greške , bez premca, ali slušati obični Telecaster, a  u glavi imati zvuk Vlatkove gipsonke , uz maestralnu upotrebu bustera i hala, za mene je bilo veliki atak na uši. Još jedna zamjerka, Dragoljub je sa svojim prijateljima došao potpuno nepripremljen, neuvježban, mislim da nisu znali ni šta će da sviraju , dogovarali su se „u  letu“. U nebranom grožđu se tu našao trubač, koji se o jadu zabavio, kako i kada da se uključi u ritam bubnjarsku sekciju. Zamjerka je jer su sigurno mislili, ajde, nema veze ,idemo na sjever Crne Gore, šta oni seljaci znaju o muzici, da se mi okupimo i odradimo tu svirku kako tako. E, pa imalo je makar nas nekoliko , koji smo vidjeli da to tako ne štima. Ipak, u nedostatku muzičkih događaja i moje velike ljubavi prema jazzu, drago mi je da sam imala priliku da odem na koncert, mada sam se mrštila i durila.
9.07.2010.